Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan sovittelu ei tuottanut tulosta.
Palvelualojen ammattiliitto PAM ja Palvelualojen työnantajat Palta eivät saavuttaneet sopimusta asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työriidassa, vaikka sovittelija on ollut mukana etsimässä ratkaisua.
Ammattiliitto aloitti lakon tänään 6. maaliskuuta kello 05.00 ja lakko päättyy perjantaina 7.3.2025 kello 23.59 tai ennen kello 23.59 alkaneen työvuoron päätyttyä.
Työtaistelun piirissä olevat yritykset ovat Concentrix Finland Oy, Dynava Oy, Moment Digital Oy, Suomen Telecenter Oy, Teleperformance Finland Oy ja Vakka-Suomen Puhelin Oy. Näillä yrityksillä ei ole toimipisteitä Vaasassa.
– Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan ammattilaiset ovat ansainneet sen, että heidänkin tarpeensa omien työehtojensa kehittämiseen otetaan vakavasti. Alalla tehdään töitä, jotka vaativat koko ajan enemmän ja enemmän asiantuntijuutta, mutta tätä ei työnantajapuolella haluta nähdä, PAMin sopimusasiantuntija Markku Saikkonen sanoo tiedotteessa.
Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työehtosopimusneuvotteluita on käyty tammikuun puolivälistä lähtien. PAM vaatii muun muassa palkankorotuksia, jotka parantaisivat työntekijöiden ostovoimaa, selkeitä sääntöjä etätyöskentelyyn, työssä jaksamista tukevia kirjauksia sekä irtisanomissuojan säilyttämistä.